DEMOSOFT
Yazılım ihtiyaçlarınıza hızlı ve ekonomik çözümler sunar
0 (224) 251 66 99
Email: info@demosoft.com.tr
Demosoft
Kükürtlü Caddesi 3.Onur Sokak Nur Apt. No: 13 Kat: 1 Daire: 3 Kükürtlü 16080 Osmangazi / Bursa
İlk kez geçtiğimiz Kasım ayında duyurduğumuz VisionMobile imzalı Geliştirici Ekonomisi Ulusal Trendler Anketi‘nin (Developer Economics National Trends) sonuçları gelmeye başlıyor. Bu yıl Türkiye’nin de aralarında olduğu 140 ülkeden 22 bin geliştiriciye ulaşan anketin tüm sonuçları önümüzdeki hafta paylaşılacak. Ülkeler bazında geliştirici istatistiklerine ise bugünden erişmek mümkün.
Geliştirici Ekonomisi Anketi’nin Türkiye istatistiklerinde öne çıkan ilk sonuç Türkiye’den geliştiriciler arasında en popüler “programlama dilleri”. Açıkçası bu konuda sürprizin olduğunu söylemek zor zira katılımcıların yüzde 17’sinin kullandığı Javascript sıralamanın lideri. Onu yüzde 15 ile HTML5, yüzde 14.7 ile C# ve yüzde 14.19 ile Java izliyor.
Türkiye’den ankete katılan geliştiricilerin yarısından fazlası 50’den daha az çalışana sahip şirketlerde çalışıyor. Java’nın yaygınlıkla kullanıldığı 5 binden fazla kişiyle çalışan büyük kurumsalların oranı ise yüzde 15.
Türkiye’den geliştiriciler arasında mobil ve masaüstü uygulamalarının dağılımı neredeyse eşit. Mobil uygulama geliştirenlerin oranı yüzde 25.7 iken masaüstü uygulamaları için bu oran yüzde 25.3. Gelişticilerin yüzde 18’ini kapsayan nesnelerin interneti (IoT) ise en hızlı büyüyen projelerin olduğu alan olarak öne çıkıyor.
iOS ve Android duopolünün Türkiye mobil ekosistemi için de geçerli olduğu anketin de doğruladığı sonuçlardan biri. Türkiye’den geliştiricilerin yüzde 26’sı iOS, yüzde 23’ü ise Android için uygulama geliştirciğini söylüyor. Windows 10’un oranı ise yaklaşık yüzde 11.
Mobil uygulama geliştirmeye odaklanan Türkiye’den geliştiriciler arasından en popüler kategori ise İş ve Verimlilik Araçları (yüzde 17). Beklenenin aksine bunu Kurumsal uygulamalar (yüzde 12), Oyunlar (yüzde 12), İletişim ve Sosyal Ağ uygulamaları takip ediyor.
Geliştiricilerin mobilde en çok kullandığı araçların başında ise yüzde 21 ile kullanıcı analitiği geliyor. Reklam ağlarının yüzde 14 ile ikinci sırada olması, mobil uygulamaların gelir yaratma yöntemlerinde ilk sırada reklamların olmasına bağlanabilir. Çapraz platform araçları ise yüzde 11 ile üçüncü, mobil BaaS araçları da yine aynı oranla dördüncü sırada.